domingo, 27 de diciembre de 2009

activitat 2.5

Acab d'enviar la pac2.5, fins el darrer moment no m'he decidit a fer-ho perquè cada dia millorava una coseta i fins avui. Com sempre que faig una entrega sent una mescla d'inseguretat i satisfacció. Ara em disposo a compartir la feina feta i a agrair tots els que ho han fet perquè m'han ajudat molt.
El projecte ha tengut per títol :Per què ens canvia la veu? i els aprenents han un grup d’alumnes de 3r d’ESO d’un IES de Palma de Mallorca que treballa dins un programa de diversificació curricular.Els mediadors educatius han estat la professora de Música, el professor de l’àmbit científico-tècnic i jo mateixa.
La tecnologia mediadora ha estat el DVD, reproductor CD, ordinador amb connexió a internet, google, processador de textos, webs, webquest, programa distorsionador de la veu.
Aquest grup d'ESO un dia després d’assistir a un concert del grup vocal “Cap pela” , treballaren a classe les diferents tessitures de les veus humanes i un alumne va preguntar: ”Per què la veu ens canvia tant? “ La majoria dels companys també es mostraren interessats en la qüestió i la professora es va comprometre a tractar aquest tema en properes sessions.
Així, la motivació inicial per realitzar les activitats d’ensenyament i aprenentatge d’aquest disseny estava garantida. Feia poc temps que havia sorgit l’interrogant, era fruit de la seva inquietud, quotidià i l’aprenentatge prometia ser significatiu. No calia explicar-los el problema ja l’havien “patit”, era seu. L’única acció a realitzar va ser presentar als alumnes la meva col•laboració tot explicant que era allà per ajudar a la mestra d’àrea a treballar per trobar una solució al seu interrogant i que ho faríem mitjançant l’ús de les TIC.

No hay comentarios:

Publicar un comentario